Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 34483
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 27 اردیبهشت 1401 - 15:51 |

گرامیداشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی در «رادیو صبا»

گرامیداشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی در «رادیو صبا»

رادیو صبا در برنامه زنده «صبح صبا» به گرامیداشت روز موزه و میراث فرهنگی می پردازد.

۲۸اردیبهشت، روز جهانی موزه و میراث فرهنگی معرفی شده است. یكی از اهداف تشكیل موزه حفظ و حراست از میراث فرهنگی است، از این رو بین موزه و میراث فرهنگی رابطه‌ی عمیق و تنگاتنگی برقرار است.
میراث فرهنگی رد پای انسان در طول تاریخ است كه حامل پیامی انسانی است، پیامی از چگونگی زندگی، تلاش و نبرد انسان برای زنده ماندن و غلبه بر طبیعت، برای رفع نیاز خود و استفاده درست از آن چه در دسترس بوده است. این تلاش ها به صورت تجربیات راهگشا در تكوین و تكامل تمدن های بشری نقش اساسی داشته است.

میراث فرهنگی، نشان از هویت و غرور ملی و باعث تداوم و غنی فرهنگ یك كشور است كه حفظ آن وظیفه ای همگانی و همیشگی است. آموزش همگانی برای حفظ میراث فرهنگی از راه رسانه ها و مطبوعات، و بالا بردن فرهنگ نگهداری از آثار باستانی از عوامل مهم حفاظت از میراث فرهنگی است.
«رادیو صبا» به عنوان عضوی از رسانه روز چهارشنبه ۲۸ اردیبهشت با هدف گرامیداشت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی برنامه «صبح صبا» را با موضوع میراث فرهنگی راهی می كند.

برنامه زنده «صبح صبا» هر روز با هدف اطلاع رسانی اخبار و رویداد های جامعه با نگاهی متفاوت همراه مخاطبان می شود.

این برنامه در فضایی شاد و مفرح اولین ساعات روز با نگاهی متفاوت به آگاهی و امید بخشی می پردازد و هر روز یكی از موضوعات اجتماعی و فرهنگی روز جامعه را به عنوان سوژه برنامه مطرح می كند كه از طریق تعامل با مخاطبان به آن می پردازد.

این برنامه با نگاهی متفاوت به گرامیداشت این روز می پردازد و در بخش های متنوع خبری، اجرای نمایش طنز زنده و آیتم های شاد « ظرفیت های فرهنگی و صنایع دستی كشور» را بیان می كند.

«صبح صبا» هر روز از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ صبح به تهیه كنندگی محمد حسین خسروجردی و سردبیری امیر اكبری و اجرای محمد رضا قلمبر تقدیم مخاطبان می شود.

 

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.