Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 25944
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 05 اردیبهشت 1400 - 15:08 |

از قصه ظهر جمعه تا ویژه برنامه سحرگاهی رادیو تهران با اجرای رضا خضرایی

از قصه ظهر جمعه تا ویژه برنامه سحرگاهی رادیو تهران با اجرای رضا خضرایی

گوینده پیشکسوت رادیو که هم اکنون راوی قصه های ظهر جمعه است از روزه داران دعوت کرد تا برنامه الهیه رادیو تهران را بشنوند.

به گزارش هنرصدا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رادیو تهران، رضا خضرایی گوینده پیشکسوت رادیو به مناسبت سالروز رادیو در گفتگو با برنامه پشت صحنه با اشاره به بخشی از برنامه درباره انواع رادیو، درباره رادیو نفتی بیان کرد: در رادیو نفتی، نفت می‌ریختند و بعد روشن می‌شد، منبعی مانند یک شعله شمع فضا را گرم می‌کرد و امواج را می‌گرفت. قبل از اینکه رادیو لامپی اختراع شود. کمی بوی نفت داشت ولی سرو صدا نداشت. چیزی مثل یخچال‌های نفتی که روشن می‌شد و باعث می‌شد جریانی درست شود. اما من از شما عزیزانی که به یاد ما هستید تشکر می‌کنم و به نوبه خود سالروز تاسیس رادیو را به همه شنوندگان ارجمندی که به نظر من صاحبان اصلی رادیو هستند، تبریک می‌گویم. یعنی اگر برنامه من و شما، شنونده نداشته باشد در واقع با هوا حرف می زنیم. این رادیو شنونده ای دارد که به ما نیرو و توان می‌دهد. ما هم سعی می‌کنیم همیشه بهترین‌ها را تقدیمشان کنیم. به همه همکاران خودم در رادیوهای مختلف، رادیوهای استانی، رادیوهایی که در تهران هستند، تبریک می‌گویم. ان‌شاءالله رادیو هر روز بتواند بهتر از پیش برای شنوندگان ارجمند، برنامه‌ای که در خور شأن آنها بسازد.

این پیشکسوت رادیو اظهار کرد: شما و همه جوانترهایی که در حال حاضر در رادیو کار می کنید و به خصوص حالا اغراق نگویم بچه هایی که در رادیو‌تهران کار می کنند، با توجه به شرایط خاصی که رادیو تهران دارد که تهران برای خودش ایران کوچک است، رادیو تهران هم یک رادیوی سراسری کوچک است، با همه مسائل و مشکلات و همه نیروهای بسیار خوب و کارآمدی که دارد. واقعا خوشحالم که هم چنان جزو بچه‌های رادیو تهران محسوب می‌شوم.

خضرایی گوینده فعلی قصه ظهر جمعه با یادی از گویندگان برنامه قصه ظهر جمعه، عنوان کرد: می‌توان گفت که قصه ظهر جمعه قدیمی‌ترین برنامه رادیو است که یعنی اگر اردیبهشت ۱۳۱۹ رادیو تاسیس شد، این برنامه از خرداد ۱۳۱۹ هر جمعه پخش می‌شود. بزرگانی بودند، صبحی مهتدی، حمید عاملی، خانم نشیبا که من همینجا جا دارد که از شنوندگان بخواهم برای ایشان دعا کنند که ظاهراً به بیماری کرونا مبتلا شدند و البته حالشان خیلی بد نیست و در منزل تشریف دارند. ان‌شاءالله که به زودی این پیشکسوت صمیمی رادیو را باز در جمع خودمان داشته باشیم و صدایشان را بشنویم- محمدرضا سرشار که حدود ۲۵-۲۴ سال گویندگی کردند که حالا این اواخر برنامه قصه ظهر جمعه تکراری پخش شد تا قرعه فال به نام من افتاد. من حالا ۵-۴ ماهی است که این برنامه را اجرا می‌کنم.

خضرایی در پایان گفت: من از فروردین سال ۱۳۵۲ گویندگی را از کرمان شروع کردم. ۴۸ سال. امسال نیز من توفیق دارم که در سحرهای ماه مبارک رمضان با ویژه برنامه الهیه در رادیو تهران در کنار سحرخیزان تهرانی هستم، هر چند که در سراسر ایران می‌توانند صدای رادیو تهران را دریافت کنند. یکی از تجربیات بسیار خوب من در طی همه این سال‌ها، اجرای برنامه‌های سحر ماه مبارک رمضان است که اکثرا در رادیو تهران بودم و فکر می‌کنم بالای ۲۰ سال است که من برنامه‌های سحر را اجرا کرده‌ام. امسال هم در کنار آقایان ثقفی، جهانی، تقی‌نژاد و خانم نیکانیک و همین طور با نظارت آقای مبینی هستم. امیدوارم که شنوندگان خوب ما سحرها از این برنامه لذت ببرند.

مخاطبان در سرتاسر دنیا از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبکه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید.
ما را در اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی با شناسه Tehraan۳۶۰@ پیدا و همراهی کنید.
همچنین علاقه مندان می توانند برنامه های رادیو تهران را از اپلیکیشن ایران صدا دریافت کنند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.