Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 46364
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 04 دی 1402 - 18:40 |

اکبر منانی و سعید مظفری از حنجره جادویی آقای خاطره ساز می گویند

اکبر منانی و سعید مظفری از حنجره جادویی آقای خاطره ساز می گویند

مرحوم ناصر طهماسب با آن صدای جادویی که داشت، در آثار ماندگار تلویزیونی صداپیشگی کرده بود؛ از آثار معروف سینما که با دوبله روانه آنتن شد تا برخی کارتون‌های خاطره‌انگیز.

به گزارش هنرصدا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، اکبر منانی و سعید مظفری از دوبلورهای پیشکسوت درباره مرحوم ناصر طهماسب با جام جم مطالبی بیان کردند.

از معدود اسطوره‌های دوبله بود
اکبر منانی، دوبلور و مدیردوبلاژی است که در کارهای زیادی با مرحوم طهماسب همراه بوده. او معتقد است که ناصر طهماسب از معدود اسطوره‌های حوزه دوبله بود‌. منانی می‌گوید: من فیلم و سریال‌های زیادی با مرحوم طهماسب کار کرده بودم و به نظرم او در میان سه چهار اسطوره برتر این کار است. بی‌نظیر بود و واقعاً افسوس می‌خورم که دیگر نیست. به نظرم افرادی مثل منوچهر زمانی، مقبلی، افضلی و مرحوم طهماسب، جزو اسطوره‌های این حوزه بودند که کار تیپ را با خلاقیت انجام می‌دادند. مرحوم طهماسب انسان درونگرا و کم‌حرفی بود و کمتر با افراد صمیمی می‌شد. اما بسیار مهربان بود. خیلی وقت بود از او خبر نداشتم اما تلفن زدم و حالش را پرسیدم. وقتی خبر درگذشت او را شنیدم خیلی ناراحت شدم.

منانی می‌گوید: فقدان مرحوم طهماسب در حرف نمی‌گنجد. او از نظر شخصیت کاری و هنری بی‌نظیر بود. کار مدیر دوبلاژی‌اش هم بی‌نظیر بود.

این دوبلور پیشکسوت خاطره‌هایی که از مرحوم طهماسب دارد هم این‌طور تصریح می‌کند: او فرد خونسردی بود. این‌طور نبود که عصبی شود. خوشرو و با محبت بود و به همه می‌آموخت. به نظرم شخصیت بی‌نظیری بود. بسیار خوش‌اخلاق و با مدارا بود و هیچ حسادت و عقده‌ای در خود نداشت. البته کار دوبله همه‌اش خاطره است.

نسل جدید، روح دوبله را حفظ کند
سعید مظفری از دیگر دوبلور‌ها و مدیر دوبلاژ‌های برجسته‌ای است که در چند اثر، همراه مرحوم ناصر‌طهماسب بوده است. او درخصوص ویژگی‌های کاری و شخصیتی مرحوم طهماسب می‌گوید: او گوینده بسیار خوب و از مهره‌های اصلی این ژانر بود. متأسف‌هستم که گل‌های این‌حوزه را از دست می‌دهیم. خوبانی مثل مرحوم جلیلوند وخانم کاظمی و حالا هم ناصر‌ طهماسب را از دست دادیم.

وی ادامه می‌دهد:‌ امیدوارم نسلی که جای ما را می‌گیرد، روحیه این را داشته باشد که روح کار دوبله را حفظ کند. این‌طور نباشد که مثل دوبله‌های زیرزمینی فقط یک چیز را بگویند و گذرکنند. به نظرم مرحوم طهماسب از باهوش‌ترین و خوش‌صداترین‌های این حرفه بود که تکرار شدنی نیست.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.