Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 11669
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 17 تیر 1398 - 10:48 |

برنامه های تابستان رادیو فرهنگ اعلام شد

برنامه های تابستان رادیو فرهنگ اعلام شد

شبکه رادیویی فرهنگ جدول برنامه‌های تابستانی‌اش را اعلام کرد.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، شبکه رادیویی فرهنگ برای همه مخاطبان با سلیقه‌های گوناگون برنامه‌هایی را تدارک دیده است. در برنامه «صبح به وقت فرهنگ» کاری از گروه جامعه، هر روز ساعت ۶ درباره برنامه‌های فصل تابستان و اوقات فراغت اطلاع‌رسانی می‌شود و با پلیس راهور نیز ارتباط  برقرار می‌شود تا مسافران تابستانی از وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

برنامه «نیشدارو» روزهای پنجشنبه ساعت ۱۵:۴۵ دقیقه به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی می‌پردازد. رادیو فرهنگ در «هفت کوچه» ضمن آشنایی مخاطبان  با فرهنگ مناطق مختلف ایران، به معرفی بازی‌های محلی، سفر، گردشگری و ارتباط با مراکز استان‌ها می‌پردازد. این برنامه چهارشنبه، پنج شنبه، جمعه و شنبه ساعت ۹ صبح پخش می‌شود.

مستند گزارشی «آیش» که هر سه شنبه ساعت ۱۱:۴۵ پخش می‌شود، فرهنگ و آداب و رسوم روستاها را معرفی می‌کند. «کتابک» برنامه دیگری از این شبکه رادیویی است که هر روز ساعت ۱۱ با معرفی بازی‌های سنتی برای ایام فصل تابستان، شنوندگان را همراهی می‌کند.

برنامه «رادیو کتاب» با موضوع ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، هر روز ساعت ۱۹ به طور زنده و با بخش‌های متنوع تقدیم علاقه‌مندان می‌شود و یکشنبه‌ها نیز به طور ویژه به کودکان و نوجوانان اختصاص دارد. «سفرنامه خوانی» با خوانش سفرنامه‌ها توسط مولفان اثر، با هدف ترویج سفر فرهنگی و اوقات فراغت، هرشب ساعت ۲۳:۳۰ پخش می‌شود تا علاقه‌مندان به گردشگری را با  دیدنی‌های جدید آشنا کند.

سی مجموعه» عنوان یکی دیگر از برنامه‌های رادیو فرهنگ است که معرفی مجموعه داران و کلکسیونرها و گفت و گو با آنها را در دستور کار خود دارد. در برنامه «گفتارش» گزارش‌هایی درخصوص اوقات فراغت پخش می‌شود که هر روز ساعت ۱۶:۲۵ از رادیو فرهنگ شنوندگان را همراهی می‌کند.

برنامه«در کوچه آفتاب» هرروز ساعت ۹ صبح با برداشت‌هایی از وقایع تاریخی، فرهنگی با نگاه طنز، کتاب و کتاب خوانی، گردشگری و … از دیگر ویژه برنامه‌های رادیو فرهنگ در تابستان است. همچنین رادیو فرهنگ  در « با فرهنگ سفر کنیم» به بیان  فرهنگ سفر، ایمنی و سلامت در سفر و جهان از نگاه گردشگران دوچرخه سوار می‌پردازد.

این شبکه رادیویی با مسابقه «چارانه» که در چهار حوزه اطلاعات عمومی، میراث فرهنگی، اطلاعات جدولی و اطلاعات فرهنگی و هنری است، جمعه‌ها ساعت ۱۰ صبح لحظات خوشی را برای مخاطبان فراهم می‌کند.

برنامه «فکرانه» رادیو فرهنگ جمعه‌ها ساعت ۱۵:۱۵ قصد دارد، خلاقیت‌های نهفته و وجوه پنهان کودک را نشان دهد و این فرصتی برای خودشناسی و نیز دست مایه‌ای برای رشد استعدادهایش از دوران کودکی است. همچنین برنامه«جوانه‌ها» مجله ادبی و هنری برای نوجوانان در قالب‌های مختلف با هدف پرکردن اوقات فراغت است که اجرای آن را نیز کودکان و نوجوانان بر عهده دارند  این برنامه دوشنبه‌ها ساعت ۱۷:۳۰ و پنجشنبه‌ها ساعت ۱۷ پخش می‌شود.

رادیو فرهنگ در «جاذبه» به معرفی جاذبه‌های گردشگری مناطق مختلف ایران می‌پردازد. ضمن اینکه در «ده ترین» ده تا از برترین‌های ایران در حوزه‌های گردشگری، میراث فرهنگی، فعالیت های گروهی و … معرفی می‌شود.

در برنامه  «ساز سفر» که هر روز ۸:۳۰ پخش می‌شود موضوعاتی همچون طبیعت گردی و سفر ارزان بیان می‌شود. گفتنی است در تابستان امسال اسماعیل آذر با برنامه مشاعره  محور «حریر سخن» به رادیو فرهنگ آمده است و چهارشنبه و پنجشنبه  ساعت ۱۱ صبح لحظات خوشی را برای شنوندگان فراهم می‌کند.

«نگارخانه» نام برنامه دیگری است که سه شنبه‌ها ساعت ۱۵:۴۵  با موضوع فعالیت نگارخانه‌ها و هنرهای تجسمی‌کشور در فصل تابستان پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.