Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 25 شوال 1445
شناسه خبر : 33525
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 14 فروردین 1401 - 11:25 |

تدارک ویژه رادیو فرهنگ برای ایام ماه مبارک رمضان

تدارک ویژه رادیو فرهنگ برای ایام ماه مبارک رمضان

رادیو فرهنگ امسال نیز در ماه مبارک رمضان با برنامه‌های متنوعی از ۱۳ فروردین ماه مهمان ضیافت شنوندگان در لحظات معنوی و عرفانی ماه میهمانی خدا می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، رادیو فرهنگ با ۳۰ عنوان در قالب ۳۷۵ برنامه در ماه مبارک رمضان با شنوندگان در لحظات معنوی و عرفانی ماه میهمانی خدا همراه می‌شود. رادیو فرهنگ ویژه برنامه‌های متفاوتی را همچون استقبال از ماه رمضان، برنامه‌های افطار و سحر، ترتیل خوانی، میزگرد قرآنی، شعر رمضان‌،مجله فرهنگی-ادبی ، ویژه برنامه‌های ولادت امام حسن مجتبی(ع) و ویژه برنامه‌های شب های قدر و شهادت امیرالمومنین علی (ع) و گرامیداشت نزول قرآن را پخش می‌کند.
«سحوری » ویژه برنامه سحرگاه رادیو فرهنگ است که از اول ماه رمضان هر بامداد ساعت۳:۳۰ تا پایان ماه مبارک رمضان پخش می‌شود. پخش ادعیه و مناجات سحر، آماده سازی فضای معنوی در سحرهای ماه رمضان موضوع این برنامه است که امیر رضا راز تهیه کنندگی آن را برعهده دارد.
پخش ترجمه قرآن کریم به صورت روایی نمایشی موضوع برنامه « طنین وحی» است که هر روز ساعت ۴ صبح به مدت ۱۵ دقیقه پخش می‌شود.
«ماه شیرین دهنان» ویژه برنامه افطار ماه مبارک رمضان است که در لحظات معنوی افطار ساعت ۱۹:۳۰ با کارشناسی دکتر سوگل مشایخی پخش می‌شود.
«ترتیل قرآن کریم» از آغاز تا پایان ماه مبارک رمضان هرروز ساعت۱۴:۳۰ از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.
«کیمیای سعادت» نیز در این ماه هرروز به پخش سخنرانی و گزیده نکات اخلاقی بزرگان دین اختصاص دارد. همچنین علاقه مندان به سخنرانی‌های مذهبی می توانند هر شب ساعت ۲۱:۳۰ در برنامه «کیمیای سعادت» شنونده سخنرانی‌های اخلاقی آیت الله مدرسی به مناسبت ماه مبارک رمضان باشند.
«هفت شهر عشق» عنوان برنامه ای از گروه ادب و هنر است که شنبه تا پنجشنبه ساعت۱۷:۳۰ در ماه مبارک رمضان با موضوع روزه داری در شعر و ادب فارسی و اشارت قرآنی و داستان‌های انبیاء و امام معصوم(ع) به طور زنده توسط دو گروه برنامه ساز به تهیه کنندگی معصومه علوی نکو و مریم مردانی روانه آنتن می‌شود.

برنامه «دری به روی خورشید» نیز یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه‌های ماه رمضان به طور شناور در ساعات مختلف پخش برنامه‌ها، با محور رمضان در شعر شعرا از رودکی تا امروز و شعرخوانی رمضانی شاعران پخش می‌شود.

«توحیدنامه» از دیگر برنامه‌های این شبکه رادیویی است که ساعت ۰۱:۳۰ بامداد به مدت ۱۵ دقیقه پخش می‌شود. روایت مناجات نامه‌ها و توحیدیه‌ها در ادبیات و آیین‌های ایران اسلامی هر بامداد در این برنامه از گروه تولید و تامین این شبکه رادیویی بررسی می‌شود.
همچنین «قلب فرهنگی» که جمعه‌ها ساعت ۱۲:۳۰ به مساله انتظار اختصاص داشته، در ماه مبارک رمضان با تهیه کنندگی محمدرضا حاج حیدری، به موضوع نماز، باورهای دینی و اعتقادات مربوط به روزه و ماه رمضان می‌پردازد.
«هفت کوچه»، «سرزمین من»، «صبح به وقت فرهنگ» نیز از جمله برنامه‌های روزانه رادیو فرهنگ هستند که در ماه مبارک رمضان با موضوعات مرتبط با ایام روزه داری پخش می‌شوند.
«تازه برات» نیز عنوان برنامه ای است که در شب های قدر با پخش مراسم احیا و شب زنده داری همراه شنوندگان رادیو فرهنگ می‌شود. همچنین « امیرسخن» ‌، «از محراب تا معراج» و « از علی آموز» نیز از جمله ویژه برنامه‌های شب های قدر این شبکه رادیویی هستند.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.