Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 41814
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 16 خرداد 1402 - 16:42 |

تولید مستند نادر ابراهیمی در رادیو ایران‎‎

تولید مستند نادر ابراهیمی در رادیو ایران‎‎

۱۶ خرداد، سالروز در گذشت «نادرابراهیمی» داستان‌نویس معاصر ایرانی است.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبكه رادیویی ایران، «نادر ابراهیمی» علاوه بر نوشتن رمان و داستان كوتاه، در زمینه‌های فیلم‌سازی، ترانه‌سرایی، ترجمه، و روزنامه‌نگاری نیز فعالیت كرده‌است.

وحید بیات تهیه كننده مستند «نادر ابراهیمی» بیان كرد: آثار او سرشار از سادگی و صمیمیت است و با نثری جذاب و پرشور به رشته‌ی تحریر درآمده است. آن‌ها كه «یك عاشقانه آرام» و «بار دیگر شهری كه دوست می‌داشتم» را خوانده‌اند، می‌دانند كه آثار این نویسنده سرشار از چنین جملات و تعبیرات زیبایی است كه مدام می‌خواهی زیرشان خط بكشی یا روی برگه‌ی جداگانه بنویسی و به خاطر بسپاری.

وی ادامه داد: ابراهیمی در زمینه‌ی ادبیات كودكان، جایزه‌ی نخست براتیسلاوا، جایزه‌ی نخست تعلیم و تربیت یونسكو، جایزه‌ی كتاب برگزیده‌ سال ایران و چندین جایزه‌ی دیگر را هم دریافت كرده است. او هم‌چنین عنوان «نویسنده‌ برگزیده‌ی ادبیات داستانی ۲۰ سال بعد از انقلاب» را به‌خاطر داستان بلند و هفت‌جلدی «آتش بدون دود» به‌دست آورده است.

بیات تصریح كرد: «نادرابراهیمی» چندین فیلم مستند و سینمایی و هم‌چنین دو مجموعه‌ی تلویزیونی را نوشته و كارگردانی كرده، و آهنگ‌ها و ترانه‌هایی برای آن‌ها ساخته است.و سرانجام در در سن ۷۲ سالگی پس از چندین سال دست و پنجه نرم كردن با بیماری بعد از ظهر پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۸۷ درگذشت. ولی برای همیشه در ذهن و قلب مخاطبانش زنده ماند.
«مستند ایران» سه شنبه ۱۶ خرداد ساعت ۲۲:۰۰ به تیهه كنندگی وحید بیات و روایتگری حسن همایی از رادیو ایران پخش می شود

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.