Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 46553
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 16 دی 1402 - 16:31 |
به مدیریت دوبله امیر حکیمی

«تیغ پنهان» با گویندگی ۲۳ نفر دوبله شد

«تیغ پنهان» با گویندگی ۲۳ نفر دوبله شد

فیلم سینمایی «تیغ پنهان» با گویندگی ۲۳ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل سیما دوبله شد.

به گزارش هنرصدا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، این سینمایی در گونه درام، تاریخی و هیجانی محصول چین در سال ۲۰۲۳ قرار است از شبکه چهار سیما پخش شود.

مدیر دوبله این سینمایی امیر حکیمی است. شیلا آژیر، بابک اشکبوس، ارغوان افراسیاب، مهوش افشاری، مهرخ افضلی، رضا الماسی، دانیال الیاسی، محمد تنهایی، علی جلیلی باله، ارسلان جولایی، محمدرضا حسینیان، مونا خجسته، علی اصغر نیک رضایی، افشین زی نوری، ابوالفضل شاه بهرامی، فاطمه شعشعانی، پریا شفیعیان، محمد صادقیان، میلاد فتوحی، نسرین کوچک خانی، مریم معینیان، علی همت مومیوند و امیر حکیمی صداپیشه های این اثر بوده اند.

خلاصه روایت این اثر از این قرار است که در طول جنگ جهانی دوم، نیروهای ژاپنی، بخش‌هایی از چین را اشغال کرده و گروه‌های زیادی از میهن‌پرستانِ کمونیست چینی، نبردی را بر علیه ژاپنی‌ها آغاز می‌کنند. عدّه‌ای در درون شبکه ژاپنی‌ها نفوذ کرده و با به خطر انداختن جان خود و خانواده شان با انتقال اطلاعات سری و مهم به حزب باعث تغییر شرایط می‌شوند. در نهایت ژاپن تسلیم شده و حزب کمونیست چین به پیروزی می‌رسد.

این فیلم درامی تاریخی، جاسوسی است در مورد نبرد مخفی مبارزان میهن‌پرست چین علیه اشغال کشورشان توسط ژاپن در جنگ جهانی دوم، که منجر به پایان اشغال می‌شود. فیلمنامه اثر هر چند کلاسیک و خطی است اما شیوه روایت کارگردان و جامپ کات‌های زمانی در تدوین (تدوین غیر خطی)، روایت را پیچیده کرده است. در واقع فیلم با صحنه‌هایی از انتهای روایت شروع می‌شود و صحنه‌های مربوط به سه شخصیت اصلی مدام به صورت فلش‌بک و فلش‌فوروارد در هم ادغام می‌شود. این نوع روایت مخاطب را مدام به حدس زدن و پیگیری وا می دارد در حالی که فیلم پیام های مثبتی مانند میهن دوستی نیز دارد. فیلم برنده ۱۰ و نامزد ۲۸ جایزه از جشنواره های مختلف ملی و بین المللی مانند جشنواره شانگهای شده و یکی از پرفروش ترین فیلم های سینمای چین در سال ۲۰۲۳ بوده است.

شبکه‌ی چهار، مسئولیت رصد این اثر را بر عهده داشته است و پس از طی مراحل تایید و روندهای ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله این عنوان برای مخاطبان این شبکه پخش خواهد شد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.