Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 37093
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو صبا تاریخ انتشار : 27 مهر 1401 - 15:08 |

مادربزرگ شیرین سینما در «رادیو صبا» آشپزی می كند

مادربزرگ شیرین سینما در «رادیو صبا» آشپزی می كند

برنامه جدید «مامان پز» با اجرای رابعه مدنی مادربزرگ شیرین سینمای ایران راهی آنتن صبا می شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو صبا، «مامان پز» عنوان برنامه مستند جدیدی است كه به جدول پخش پاییزی این شبكه اضافه شده است.

این برنامه با محوریت آشپزی و تغذیه سالم طرز تهیه غذاهای سنتی ایرانی را در فضای خاطره انگیز به مخاطبان ارائه می كند.

انسیه شمس اللهی تهیه كنند این برنامه گفت: هیچ مزه ای توی دنیا، مزه ی دستپخت مامان آدم نمیشه…«مامان پز» برنامه ای مستند است، كه با شعار«با مزه های اصیل آشتی كنیم» در قالب نمایش آشپزی نوه و مادربزرگ روش تهیه غذاهای سنتی ایرانی را به مخاطبان رادیو صبا آموزش می دهند.
در این برنامه رابعه مدنی مادربزرگ شیرین سینمای ایران ضمن توضیح روش تهیه غذاهای قدیم و جدید ایرانی به روایت داستان ها و خاطره گویی در فضای صمیمی می پردازد. داستان های و نصیحت هایی كه در زمان پخت غذاها برای شنوندگان روایت می شود به غذا ها مزه و طعم می دهد و آنها را نزدیك مزه غذاهای مامان پز می كند كه در ذهن همه ما ماندگار شده است.
شمس اللهی در ادامه گفت: د راین برنامه من به عنوان نوه مادربزرگ لحظه لحظه طبخ یك غذا ایرانی را برای مخاطبان گزارش می كنم.
و در خلال این برنامه نكات جالبی درباره رسم رسوم آشپژِی و پذیرایی، فرهنگ آشپزی و وسایل آشپزی از كتاب «مستطاب آشپزی یا از سیر تا پیاز» به مخاطبان ارائه می شود. كتاب «مستطاب آشپزی» یا از سیر تا پیاز، نوشته‌ی نجف دریابندری، مترجم خوش‌قلم ایرانی است كه آن را با همراهی همسرش، فهیمه راستكار، تالیف كرده است. این كتاب با زبان ساده و شیرین نویسنده، غذاپختن را به یك مشغله‌ی جذاب با پایانی خوش تبدیل می‌كند بازخوانی آن برای شنوندگان جالب و شنیدنی است.
تهیه كننده «مامان پز» در پایان گفت: این برنامه روز پنج شنبه ۲۸ مهر قدیمی ترین و اصیل ترین دستور پخت كباب تابه ای با كته از زبان مامان رابعه (رابعه مدنی) را به مخاطبان آموزش می دهد.

«مامان پز» روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۳:۳۰ به تهیه كنندگی انسیه شمس اللهی تقدیم مخاطبان می شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.