Saturday, 11 May , 2024
امروز : شنبه, ۲۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 4 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 46323
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 02 دی 1402 - 21:12 |

ناصر طهماسب دوبلور پیشکسوت درگذشت

ناصر طهماسب دوبلور پیشکسوت درگذشت

ناصر طهماسب دوبلور و مدیر دوبلاژ برجسته درگذشت.

به گزارش هنرصدا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، ناصر طهماسب گوینده و دوبلور پیشکسوت روز گذشته- یکم دی ماه از دنیا رفت.

ناصر طهماسب دوبله را به صورت حرفه ای از اوایل دهه ۱۳۴۱ آغاز کرد. او افزون بر گویندگی نقش های اول، در فیلم های سینمایی و مجموعه های تلویزیونی زیادی به عنوان مدیر دوبلاژ و سرپرست گویندگان فعالیت داشته است.

طهماسب می توانست با صدای منحصر به فردش، به جای شخصیت‌های مختلف با لحنی متفاوت صحبت کند.
صدای طهماسب یادآور نقش آفرینی بازیگران بزرگی مانند هارولد لوید، هنری فوندا، آنتونی پرکینز، جک نیکلسون و دیوید جانسن است. همچنین به یادماندنی ترین نقش هایی که او گویندگی آنها را به عهده داشته است عبارتند از:فرمانده کسلر در سریال ارتش سری و ابوالفتح با بازی علی نصیریان در سریال هزاردستان اثر علی حاتمی و یوگی در کارتون یوگی و دوستانو جانی سکا در نقش بلال در فیلم محمد رسول الله.
طهماسب در سال ۱۳۶۳ اولین بار، بازیگری را در فیلم راه دوم تجربه کرد، او سپس سال ۸۵ در سریال مرگ تدریجی یک رویا برای تلویزیون بازی کرد.
هنرنمایی در سریال کلانتر ۳ در سال ۸۸ و فیلم من مادر هستم سال ۸۹ به کارگردانی فریدون جیرانی از جمله فعالیت‌های بازیگری‌اش به شمار می‌رود.

هنرصدا درگذشت این هنرمند پیشکسوت را به خانواده ایشان و جامعه هنری تسلیت می‌گوید و از خداوند متعال طلب رحمت و مغفرت می نماید.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.