Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 48685
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 03 اردیبهشت 1403 - 14:16 |

نامزد جشنواره پژواک از دشواری ساخت مستندهای رادیویی می گوید

نامزد جشنواره پژواک از دشواری ساخت مستندهای رادیویی می گوید
یکی از نامزدهای بخش برنامه های مستمر مسابقه جشنواره مستند رادیویی پژواک تاکید کرد این جشنواره در راستای تقویت و بهبود برنامه سازی پیش می رود و در این حوزه آموزش و مهارت حرف اول را می زند، چرا که ساخت مستند رادیویی راحت نیست.

به گزارش هنرصدا به نقل از ستاد خبری جشنواره پژواک رادیو، غلامرضا عزتی، تهیه کننده رادیو صبا و نامزد بخش برنامه های مستمر مسابقه با بیان اینکه برنامه اش بر مبنای دانش و مهارت مخاطبان است، گفت: در این دوره از جشنواره رادیویی پژواک که سومین دوره خود را سپری می کند، با “دوراهی” که برنامه مسابقه محور است، توانستم در بخش مستمر به مرحله نهایی راه پیدا کنم. این مسابقه بر مبنای دانش و مهارت مخاطبان تولید می شود و حرفه ای بودن آنها در مشاغل خانگی با هدف تولید، اشتغال و کارآفرینی مورد ارزیابی قرار می دهد.
تهیه کننده رادیو صبا درباره این موضوع که چه میزان این جشنواره می تواند به تقویت مستندسازی کمک کند؟ عنوان کرد: همه جشنواره ها برای ارتقای سطح کیفی تولیدات رادیویی برگزار می شود و این جشنواره می تواند در راستای تقویت و بهبود برنامه سازی در قالب مستند گام بردارد تا ما شاهد آثار و تولیدات بهتر و بیشتری در این حوزه باشیم.عزتی در ادامه افزود: ساخت مستند در رادیو کار دشواری است و به مهارت و زمان زیادی نیاز دارد.
تهیه کننده در این حوزه باید زمان کافی را بگذارد تا بتواند مستند خوبی تهیه کند. در ساخت مستند موضوع و سوژه انتخابی بسیار مهم است.وی معتقد است: برنامه ساز نگاه و زاویه دیدی که برای تهیه و پرداخت سوژه و ایده دارد، بسیار حائز اهمیت است.
ضمن این که تهیه تمهیدات و تجهیزات برای تهیه اثر مستند و استفاده از عوامل انسانی باید مورد توجه قرار بگیرد.عزتی، تهیه کننده رادیو صبا در پایان صحبت هایش از برگزاری این جشنواره ابراز خرسندی کرد و افزود: برای همکاران و دست اندرکاران این جشنواره آرزوی موفقیت دارم، امیدوارم در سالهای بعد این جشنواره ادامه دار باشد و شاهد آثار فاخر در این حوزه باشیم.
به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.