Sunday, 28 April , 2024
امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 20 شوال 1445
شناسه خبر : 47326
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 23 بهمن 1402 - 12:04 |

نگاهی به ترور ناجوانمردانه شهید بهشتی نژاد در رادیو ایران

نگاهی به ترور ناجوانمردانه شهید بهشتی نژاد در رادیو ایران

برنامه «روزی که پروانه شدیم» از شنبه تا پنج شنبه ساعت ۱۴:۵۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، سیما پاتیمار تهیه کننده «روزی که پروانه شدیم» دوشنبه ۲۳ بهمن گفت: با توجه به هفته‌های ایرانی و این هفته سفر به استان اصفهان،

در برنامه امروز مروری بر زندگی «شهید بهشتی نژاد» خواهیم داشت.

وی ادامه داد: بعد از خرداد سال ۱۳۶۰ گروهک تروریستی منافقین با جنایت‌های فراوان تضعیف روحیه مردم و از بین بردن شخصیت‌های پرنفوذ نظام را هدف خود قرار داد و در این مسیر دست به ترو‌های مختلفی زد. یکی از جنایات این گروهک تروریستی به‌شهادت رساندن حجت‌الاسلام و المسلمین «بهشتی‌نژاد» و فرزند برادر خردسال وی بود.

شهید حجت‌الاسلام و المسلمین «سید حسن بهشتی‌نژاد» سال ۱۳۲۴ دراصفهان به دنیا آمد و پس از گذراندن دوره دبیرستان، وارد علوم اسلامی و طلبگی شد و دروس ابتدایی را نزد پدرخود مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید مصطفی بهشتی‌نژاد و برخی از استادان اصفهان گذراند و سپس روانه قم شد.

پاتیمار افزود: «شهید بهشتی نژاد» در جریانات سیاسی پیش از انقلاب نقش پررنگی داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در سال ۱۳۵۹ با اصرار بعضی از علما و دوستانش به عنوان حاکم شرع در دادگاه انقلاب شیراز مشغول به فعالیت شد.

حجت الاسلام «بهشتی نژاد» همزمان با فعالیت در دادگاه شیراز، امام جمعه موقت اصفهان نیز بود و هنگامی‌که کاندیدای مجلس شورای اسلامی‌شده بود در سوم مرداد ۱۳۶۰ شمسی مصادف با روز شهادت امام علی (ع)، در ۲۱ رمضان سال ۱۴۰۰ قمری در خانه‏‌ و به همراه برادرزاده سه ساله‌اش به‌دست گروهک منافقین ترور شد و به شهادت رسید.

شایان ذکر است مستند «روزی که پروانه شدیم» از شنبه تا پنج شنبه ساعت ۱۴:۵۰ از رادیو ایران پخش می‌شود.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.