Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 24 شوال 1445
شناسه خبر : 8918
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو فرهنگ تاریخ انتشار : 29 بهمن 1397 - 15:03 |

هفتمین روز جشنواره تئاتر فجر در «تماشاخانه فجر»

هفتمین روز جشنواره تئاتر فجر در «تماشاخانه فجر»

هفتمین روز از سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر میزبان اجرای ۳۲ اثر نمایشی است که در بخش‌های مختلف این دوره حضور دارند. رادیو فرهنگ در برنامه «تماشاخانه فجر» به تحلیل و بررسی این رویداد ها پرداخت.

به گزارش هنرصدا به نقل از روابط عمومی رادیو فرهنگ سی و هفتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر از ۲۲ بهمن تا چهارم اسفند به دبیری نادر برهانی‌مرند در جریان است.

در بخش صحنه‌ای جشنواره متشکل از «مسابقه ایران یک»، «مسابقه ایران دو» و «مسابقه بین‌الملل» نمایش‌های «باغ خونی» به کارگردانی امیر بشیری از مشهد در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰ در سالن اصلی، «استرالیا» به کارگردانی کامران جباری از بیجار در ۲ نوبت ۱۸:۳۰ و ۲۰:۳۰ در سالن چهارسو، «نمایش» به کارگردانی مسعود حق پناه از آمل در ۲ نوبت ۱۷ و ۱۹ در سالن سایه، «تاکسیدرمی» به کارگردانی مجتبی رستمی فر از اهواز در ۲ نوبت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌روند.

همچنین نمایش‌های «نطفه دربند» به کارگردانی کاوه نورمحمدی از خرم آباد در ۲ نوبت ۱۷ و ۲۰ در تماشاخانه سنگلج، «آقامحمدخان» به کارگردانی نوید معمار از تهران در ۲ نوبت ۱۷ و ۱۹ در تئاتر مولوی، «آنشرلی با موهای خیلی قرمز» به کارگردانی میربهاور اکبرپور دهکردی از شهرکرد در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰:۳۰ در تالار حافظ، اپرای «عشق» به کارگردانی بهروز غریب پور از تهران ساعت ۱۹:۳۰ در تالار فردوسی، «او» به کارگردانی آرش دادگر از تهران در ۲ نوبت ۱۸ و ۲۰:۴۵ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر و «چیدمان» پیریودلوسکی از فرانسه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ در تماشاخانه عباس جوانمرد خانه تئاتر اجرا می‌شوند.

در هفتمین روز جشنواره سی و هفتم تئاتر فجر و در بخش نمایش‌های رادیویی در تماشاخانه سرو، ساعت ۱۶:۳۰ نمایش رادیویی «صدای انقلاب» با کارگردانی حجت یوسفی از قم و ساعت ۱۹ نمایش رادیویی «مرگ مشکوک کلود» با کارگردانی سعید سلطانی از تهران اجرا می‌شوند.

برنامه «تماشاخانه فجر» همزمان با سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از هر روز ساعت ۱۳ تا ۱۴ و پنج شنبه و جمعه ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ از رادیو فرهنگ پخش می شود.

شنوندگان می توانند از طریق این برنامه ضمن اطلاع از برنامه های جشنواره تئاتر در جریان برنامه اجراهای تئاتر های این جشنواره قرارگیرند .

همچنین کارشناسان برنامه علی جعفری و مصطفی محمودی نمایش های روی صحنه در این جشنواره تحلیل و بررسی می کنند و با کارگردانان و عوامل تولید این نمایش های گفتگو های ویژه ای خواهند داشت.

«تماشاخانه فجر» به تهیه کنندگی پرویز جمالی، اجرای احسان همتی، کارشناسی علی جعفری، هماهنگی سهیلا رضایی و گزارشگری سمیه نجفی تولید و پخش می‌شود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.