Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 26 شوال 1445
شناسه خبر : 9731
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو تهران تاریخ انتشار : 30 فروردین 1398 - 14:19 |
از رادیو تهران بشنوید

گفت و گوی محمد صالح علاء با هادی سیف

گفت و گوی محمد صالح علاء با هادی سیف

گفت وگوی محمد صالح علاء با هادی سیف نویسنده و پژوهشگر پیشکسوت و برجسته هنرهای تجسمی را امشب از برنامه «آب و تاب» رادیو تهران بشنوید.

برنامه «آب و تاب» رادیو تهران برنامه ای شخصیت محور در حوزه فرهنگی و هنری و سینمایی است که جمعه ها از ساعت ۲۱ با اجرای محمدصالح علاء پخش می شود. برنامه فرهنگی و هنری آب و تاب این هفته میزبان هادی سیف نویسنده و پژوهشگر پیشکسوت و برجسته هنرهای تجسمی است.
هادی سیف پژوهشگر پیشکسوت و پرکار هنرهای سنتی ایران، نویسنده و فیلمنامه نویس است. او فیلمنامه نویسی فیلم سینمایی دادشاه را برعهده داشته است. با پژوهش سیف تاکنون چندین جلد کتاب درباره نقاشی قهوه‌خانه‌ای ایران نیز منتشر شده است.
تهیه و تولید این برنامه بر عهده “گروه اخلاق و زندگی شهروندی” رادیو تهران است. پروانه طهماسبی تهیه کننده و محمد صالح‎علاء مجری در این برنامه با شنوندگان همراه هستند.
“هادی سیف، متولد ۱۳۲۶ در شیراز، یکی از پرکارترین پژوهشگران در حوزه هنرهای سنتی ایرانی است. از وی به عنوان نخستین نویسنده و مورخی نام می‌برند که به پژوهش و نگارش کتاب درباره نقاشی قهوه‌خانه‌ای ایران اقدام کرد. از میان کتاب‌های منتشر شده سیف می‌توان به این عناوین اشاره کرد: «نقاشی قهوه‌خانه»، «نقاشی روی کاشی»، «نقاشی پشت شیشه»، «مینا و پلنگ»، «مارجان»، «شور عشق» و «آئینه دل» و…”

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.