Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 30791
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو نمایش تاریخ انتشار : 04 آذر 1400 - 14:50 |

بررسی آثار خولیوکورتازار در رادیو نمایش

بررسی آثار خولیوکورتازار در رادیو نمایش

این هفته در هزارتوی داستان،آثار خولیو کورتازار مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارش هنرصدا به نقل از رادیو نمایش، خولیو کورتازار، نویسنده ای آرژانتینی تبار که در بلژیک متولد شد و ملیت فرانسوی گرفت ولی برای نوشتن همواره روح و خون سرزمین آبا و اجدادی اش درآثارش متجلی شد. کورتازار یکی از تاثیرگذارترین نویسندگان آمریکای لاتین و در ردیف غولهای این سرزمین پرافسانه قرار می گیرد. کورتازار در دهه شصت همراه دیگر هم نسلانش از جمله فوئنتس، مارکز و یوسا با ادبیاتی معلق بین واقعیت و فراواقعیت جریانی به نام بوم را رقم زدند. بوم اشاره به صدایی می کند که از انفجار برمی خیزد و به ادبیات گروهی اطلاق می شود که در امریکای لاتین انفجاری ادبی و جهانی به وجود آوردند. کورتازار با رمان لی لی بازی آغازگر دوره ای بود که به شکوفایی رمان آمریکای لاتین مشهور شد.

کورتازار عمده شهرت خود را به خاطر داستان کوتاه و رمان کسب کرده است، ولی شاعر و مترجم نیز بود. مشت زنی، عکاسی و جاز از سرگرمی های مورد علاقه او بودند. به طوری که نوازنده آماتور جاز بود.

پنجشنبه ۴آذر و بازپخش دوشنبه ۸ آذر ساعت ۲۱ در برنامه هزارتوی داستان بهناز بستاندوست داستان «رو به آسمان شبانگاه » نوشته کورتازار را روایت کرده و در بخش کارشناسی همراه با کیهان بهمنی به تحلیل و بررسی این اثر خواهند پرداخت.گویندگی زندگینامه را رضا عمرانی روایت کرده و تهیه کنندگی آن بر عهده ژاله محمدعلی است.

 

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.