Friday, 26 April , 2024
امروز : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 18 شوال 1445
شناسه خبر : 30213
  پرینتخانه » اخبار, برنامه های رادیو, رادیو ایران تاریخ انتشار : 10 آبان 1400 - 11:37 |

سالروز شهادت اولین شهید محراب در «به افق آفتاب» رادیو ایران

سالروز شهادت اولین شهید محراب در «به افق آفتاب» رادیو ایران

برنامه اذانگاهی «به افق آفتاب» ،، همزمان با سالروز شهادت آیت الله محمدعلی قاضی طباطبایی و رحلت سید مرتضی علم الهدی از جایگاه علما در جامعه می گوید.

به گزارش هنرصدا به نقل از شبکه رادیویی ایران، عبدالله علایی تهیه کننده برنامه این هفته «به افق آفتاب» گفت: دهم مهر ماه، سالروز شهادت، شهید آیت الله قاضی طباطبایی مجتهدی نامدار و عالمی بزرگ و از شاگرد امام خمینی (ره) است که بعد از عمری مجاهدت، تبلیغ و مبارزه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد شعبان تبریز در حالی که به منزل بر می‌گشتند توسط گروه گمراه فرقان به شهادت رسیدند.
علایی ادامه داد: همچنین دهم مهر، سالروز وفات عالم بزرگ مرحوم سید مرتضی علم الهدی است
وی یاد آور شد: مرحوم سید مرتضی، ادیب، متکلم، مفسر، فقیه نامدار، مرجع تقلید عصر خویش و شاعری توانا بودند که در دیوانش ۲۰۰۰۰ بیت شعر دارد و شاگردان زیادی تربیت نموده و دارای بیش از ۸۰ اثر و تالیف علمی است.
تهیه کننده برنامه «به افق آفتاب» افزود: از همین رو در برنامه دهم مهر با حضور حجت الاسلام سعیدیان از اهمیت بزرگداشت شخصیت و جایگاه علما در جامعه خواهیم گفت.
وی در پایان تصریح کرد: «به افق آفتاب» از شنبه تا جمعه ساعت ۱۱:۲۵ پخش می شود و این هفته حسن همایی اجرای این برنامه را برعهده دارد.

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.