Friday, 10 May , 2024
امروز : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ - 3 ذو القعدة 1445
شناسه خبر : 43162
  پرینتخانه » اخبار تاریخ انتشار : 14 مرداد 1402 - 15:54 |

«چراغ گاز» با گویندگی ۴۰ نفر دوبله شد

«چراغ گاز» با گویندگی ۴۰ نفر دوبله شد

سریال «چراغ گاز» با گویندگی ۴۰ نفر از گویندگان گفتار فیلم در واحد دوبلاژ اداره کل تامین و رسانه بین الملل دوبله شد.

به گزارش هنرصدا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، این سریال تاریخی و سیاسی محصول آمریکا در سال ۲۰۲۲ و قرار است از چهارشنبه ۱۸ مرداد از شبکه چهار سیما پخش شود.

مدیر دوبله این سریال افشین زی نوری است. شیلا آژیر، رضا آفتابی، بابک شکبوس، ارغوان افراسیاب، آزاده اکبری، رضا الماسی، دانیال الیاسی، آرزو امیربدری، باران بهرامی، محمد تنهایی، مریم جلینی، ارسلان جولایی، امیر حکیمی، محمدعلی دیباج، علی اصغر رضایی نیک، شیرین روستایی، منوچهر زنده دل، حسین سرآبادانی، لادن سلطان پناه، شایان شامبیاتی، ابوالفضل شاه بهرامی، پریا شفیعیان، زهره شکوفنده، سعید شیخ زاده، بهروز علی محمدی، مینا قیاس پور مرادی، علیرضا کامیابی پور، امیرصالح کسروی، کسری کیانی، میرطاهر مظلومی، مریم معینیان، اردشیر منظم، امیر منوچهری، اسفندیار مهرتاش، علی همت مومیوند، بهمن هاشمی، علیرضا ناصحی، عباس نباتی، نازنین یاری و افشین زی نوری صداپیشه های این اثر بوده اند.

خلاصه روایت این فصل از سریال از این قرار است که جان میچل مشاور نیکسون در کاخ سفید است. همسرش مارتا عاشق مصاحبه با مطبوعات است. جان میچل با یک گروه از ماموران وفادار خود تصمیم می‌گیرند با گذاشتن شنود در هتل واترگیت به اطلاعات محرمانه دموکرات‌ها دست یابند. ماموران او در حین کار در هتل واترگیت توسط پلیس دستگیر شده و کل نقشه بهم می‌ریزد. مارتا ناغافل موضوع را با یک خبرنگار مطرح می‌کند و رسوایی بزرگ آغاز می‌شود.

این مینی سریال درباره رسوایی واترگیت بوده و این بار داستان را از زاویه ای متفاوت نگاه و بررسی کرده است و آن از دید مارتا میچل است، زنی که به گواه برخی از شاهدان عینی مسئول اصلی افشای رسوایی واترگیت و استعفای نیکسون بود. اثر با اخذ چنین دیدگاه علاوه بر نگاه انتقادی اش به سیاست در آمریکا، لحظات طنز جذابی را هم خلق کرده است که با بازی های درخشان جولیا رابرتز و شان پن جذابیت مضاعفی هم می یابد. سریال ساخت درخشانی هم دارد و در بازسازی دوران تاریخی مورد نظر بسیار موفق عمل می کند. سریال برنده ی ۱ و نامزد ۳۲ جایزه از جمله نامزدی بهترین بازیگر زن در گولدن گلوب، ۴ نامزدی در امی و … شده است.

واحد جستجوی اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل و شبکه چهار، مسئولیت رصد این اثر را بر عهده داشته و پس از طی مراحل تایید و تخصیص (مشخص شدن شبکه ی پخش کننده)، نسخه اصلی را تهیه و تأمین کرده و اکنون پس از طی شدن روندهای ترجمه، ویراستاری و سپس دوبله، قرار است پس از آماده سازی از شبکه‌ی چهار سیما، برای مخاطبان پخش شود.

گفتنی است پخش سریال «چراغ گاز» از ساعت صفر بامداد چهارشنبه ۱۸ مرداد آغاز می شود و در ساعت های ۱۱ و ۱۸ همان روز از شبکه چهار سیما تکرار می شود.

هنرصدا/ حامد بهجتی

به اشتراک بگذارید

*

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.